годинник

календар

пошук

вхід на сайт

 

„Благо, дароване нам мистецтвом,

не в тому, чому ми в ньому навчились,

а в тому, якими завдяки йому ми стали”
Р.Уайльд

 

        На посаді вчителя образотворчого мистецтва  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №14 м. Умані, Черкаської області працюю з 1993 року. Закінчила Вижницьке училище прикладного мистецтва та Уманський державний педагогічний університет ім. П. Тичини. Загальний педагогічний стаж роботи 20 років. За результатами попередньої педагогічної атестації 2014 року маю кваліфікаційну категорію -спеціаліст вищої категорії « старший вчитель». Викладаю предмет « Образотворче митецтво» у 5-7 класах та художню культуру в 9-11 класах.  З 2003 року керівник міського та шкільного методоб’єднання вчителів образотворчого мистецтва, член міської творчої групи з образотворчого мистецтва та художньої культури, член журі різноманітних творчих конкурсів та МАН.

  Одним із головних завдань сьогодення є становлення творчої особистості людини. Так засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, почуття, духовні якості людини.

  Педагогічне кредо:

"Навчаючи - учись, навчаючись- твори, у процесі творчості - навчай"

 Мета моєї роботи – створення сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації особистості.

        Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва завжди є  актуальним, адже впливає на становлення особистості учня.

Тому методичною проблемою, над якою я працюю є: «Формування культури людських почуттів, розвиток образного мислення і творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва.»   Одним із важливих завдань, яке стоїть перед вчителем образотворчого мистецтва, на сучасному етапі розвитку освіти, є розвиток творчих здібностей учнів розвиток творчого і духовного потенціалу учнів, виховання інтересу до творчості естетичних почуттів, розуміння мистецтва.

Вчителю необхідно виявити нахили учнів до того чи іншого виду творчої діяльності і допомогти дитині розвинути їх .В кожного педагога є власні педагогічні надбання по досягненню відчутних позитивних результатів в царині розвитку творчих здібностей своїх вихованців. Реалізації діяльнісного підходу в вихованні творчої особистості сприяють різні новітні технології. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі  впроваджую такі інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота у групах, парах, методи « Мікрофон»,  « Асоціативний кущ», « Ввійди в картину»),  уроки-екскурсії, уроки-подорожі, уроки-диспути, уроки-подорожі до картинних галерей, створених самими учнями.

     Для      актуалізації опорних знань часто використовую роботу з картками, метод   «Незакінчене речення», « Ти – мені, я – тобі»,« Снігова куля»,«Ланцюжок», побудова асоціативного куща. У кінці уроку практикую метод , «Мікрофон», « Інтерв’ю»,  « Продовж думку» або « Я знаю, що…» Використовую  проектні технології : « Образ осені в мистецтві», « Історія костюма».

Уроки, які побудовані за принципом інтеграції мають значно більший розвивальний потенціал. Використання інтеграції порівнюють з чуттєвим шляхом отримання інформації. Розробила декілька інтегрованих уроків:

 

- «Редактор презентацій. Виконання ілюстрації до українського мультфільму «Як козаки…»,  або « Жив був пес» ( вч.образотворчого мистецтва Нижник Л.М. та вчитель інформатики Макарчук О.В. )

- «  Детальний переказ тексту, що містить розповідь про процес праці. Виготовлення витинанки « Святкова» ( вчитель образотворчого мистецтва Нижник Л.М. та вчитель української мови і літератури Золотніцька Л.П.)

- «Різноманітність пейзажного жанру. Творчість І. Шишкіна,

І. Айвазовського, І. Левітана. Створення пейзажної композиції « Осінь».  Твір-опис природи за картиною І. Левітана« Золота осінь» (вчитель образотворчого мистецтва               Нижник Л.М. та вчитель української мови і літератури Сьомак А.М.);

- та семінар:  « Впровадження інтеграційних технологій, розвиток творчої уяви, мислення, на уроках образотворчого мистецтва та інформатики, відповідно до вимог Державного стандарту базової повної загальної середньої освіти.»

Мною був оформлений кабінет « Образотворчого мистецтва», добрані матеріали:  « Види мистецтва», « Живопис», Графіка», « Портрет», « Натюрморт», « Анімалістичний жанр»,   « Архітектура», « Скульптура» та інші.

  При підготовці до уроку використовую різні техніки малювання: гратографія, плямографія, акватипія, монотипія, лесування, аля- прима. Під час проведення уроку обов’язково демонструю послідовність виконання роботи, особливості технік.  Це  формує навики  та вміння, які згодом складатимуть власні творчі погляди дитини. Прагну розвивати в учнів почуття прекрасного, розуміння мистецьких творів та вміння їх аналізувати, розвивати навики роботи з різними матеріалами, творчі здібності, спостережливість, виховувати любов до природи, естетичні смаки учнів.

До кожної теми я добираю літературний,  музичний ряд, репродукції картин відомих художників, фоторепродукції, таблиці, схеми та власні роботи, а також роботи учнів попередніх років.  Новітні інформаційні технології досить тісно входять в наше життя , які сприяють активізації діяльності школярів, розвитку світогляду, розширенню кругозору. Тому мною створено низку тематичних презентацій по мистецтву, а також оформила колекцію учнівських презентацій з різних тем.

  Звернула увагу на те, що учням подобається розв`язувати різні ребуси, кросворди, головоломки, які спочатку придумувала сама, тепер діти придумують самостійно.

 На практиці користуюся різними типами уроків, які передбачають безпосередній зв`язок основним  програмовим  матеріалом. Систематично в план уроків вводжу різноманітні доступні кожному учневі бесіди та розповіді про скарби образотворчого мистецтва, красу природи, історичні події, творчих людей.

Популяризація досвіду на різних рівнях

- Розробка збірки уроків образотворчого мистецтва ( 2011)

- Семінар-практикум “ Розвиток творчих здібностей через впровадження новітніх

технологій.( 2011р.)

- Доповіді на засіданні міського методоб’єднання вчителів естетичного циклу 2009-2014

- Робота в обласній творчій групі з образотворчого мистецтва( 2012р.)

- Розробка календарного планування для учнів 5 класів за новим Державним

стандартом. ( 2012-2013 н.р.)

- Член журі різних міських конкурсів та МАН

- Майстер- клас з образотворчого мистецтва для вчителів початкових класів

“ Я веду урок образотворчого мистецтва” ( 2012р)

- Участь у регіональному науково-методичному семінарі “Творчість, як краса

педагогічної дії “14.11.2012

- Доповідь” Збагачення емоційно-естетичного досвіду під час сприйняття

навколишнього світу та художньо-практичної діяльності” на спільному засіданні з викладачами УДПУ ім. П.Тичини.

- Збірка уроків з образотворчого мистецтва (5 клас) за новим Державним стандартом. ( творча група). ( 2014)

- Робота у міській творчій групі з образотворчого мистецтва.

- Проведення інтегрованого семінару – практикуму з образотворчого мистецтва

та інформатики. ( 2014)

Уроки:

- Вправи накладання акварельних фарб по-мокрому, по-сухому. Виконання композиції         « Осіння симфонія». 5 клас

- Різноманітність пейзажного жанру. Творчість І. Шишкіна, І. Айвазовського, І. Левітана. Створення пейзажної композиції « Осінь».  Твір-опис природи за картиною І. Левітана« Золота осінь». Інтегрований урок. 6 клас

- Композиція « Тихий сон по горах ходить». Творчість М. Реріха. 5 клас

- Вправи накладання акварельних фарб по-мокрому, по-сухому. Виконання композиції “ Осіння симфонія” 5 клас

- Зв`язок споруд із природою. Садово-паркова архітектура, композиція « Сад моєї душі». 7 клас

- Детальний переказ тексту, що містить розповідь про процес праці. Виготовлення витинанки « Святкова». Інтегрований урок. 7 клас

Позакласна робота важлива складова моєї педагогічної діяльності. На заняттях гуртка образотворчого мистецтва « Веселий пензлик» та                             « Образотворче мистецтво» намагаюся створити атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант.

 Мета полягає в особистісному розвитку учнів і збагаченні їхнього естетичного світу, досвіду під час сприймання навколишнього середовища і художньо-практичній діяльності, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва, а також у формуванні ціннісних орієнтирів, потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні.

 

Творча праця моїх учнів неодноразово була оцінена на різноманітних конкурсах - 2010 рік –“ Моє рідне місто”- Цанга Анна - IIIмісце

  - 2011 рік   “ Палітра Данила Нарбута” Мазуренко А. - III місце

   - “ Моє рідне місто”- Цанга Анна - IIIмісце

- “Французька весна” Довгополий К. III-місце, Дубенко Дарина III місце . “ Цивільний захист”

- “Вклонімося великим тим рокам “Альфанова Д.-I місце

- 2012рік  “ Весна в Умані і Парижі” Дубенко Дарина II-місце , «Альфанова Д.- II місце , –“ Моє рідне місто”- Цанга Анна –III місце, Лазарчук Н.- III місце

- “ Безпека на дорозі” Осаульчак Є., Мала Катерина  “ Цивільний захист”

2013рік“ Моє рідне місто” Король М.-  II місце, Андросюк Т.    III місце

- “ До 200річчя Т.Г.Шевченка” Тимошенко М.-I місце,Цанга А.- II місце

Персональні виставки: Цанга А. “ Пейзаж”, Альфанова Д. “Великодня”.

Традиційними  стали виставки дитячої творчості та персональні виставки. Намагаюся постійно працювати над підвищенням свого професійного рівня. Самостійно опрацьовую новинки методичної літератури, цікавлюся мистецьким життям міста. Неодноразово проводила відкриті уроки,семінари, майстер-класи  для вчителів міста, методистів.